Zaalhockey

Zaalhockey vindt plaats tijdens de winterstop van het veldhockey, van december t/m februari. Zaalhockey wordt binnen in een sportzaal gespeeld, met een lichtere bal en stick en kortere wedstrijden. MHC Leusden beschikt sinds seizoen 2017-2018 over de Schammer Dome; een prachtige blaashal die in de wintermaanden op ons eigen clubterrein staat!

Zaalhockey is bedoeld voor iedereen die graag in de winterperiode wil hockeyen. Bij MHC Leusden spelen alle selectieteams zaalhockey; de breedteteams mogen hier zelf een keuze in maken.

Zaalhockey wordt binnen gespeeld op een speelveld met een houten of kunststof ondergrond. Aan de rand van dit veld liggen balken waardoor de bal niet over de zijlijn kan. Het veld is kleiner dan bij veldhockey.
In onze Schammer Dome kunnen kunnen onze eigen teams 1x in de week trainen. Daarnaast vinden in het weekend wedstrijden plaats. Waar nodig wordt in Leusden en omstreken door de club zaalruimte gehuurd, ter aanvulling.

Zaalhockeywedstrijden worden gespeeld door twee teams met ieder zes spelers. Daarvan zijn doorgaans 5 veldspelers en 1 keeper. Het komt echter regelmatig voor dat een keeper in de laatste minuten van een wedstrijd voor een extra veldspeler wordt gewisseld. Een team mag maximaal zes wisselspelers op de bank hebben.

Wil je meer weten over (de deelname aan) zaalhockey? Neem dan contact op met de zaalhockeycommissie.

Download: