Fluitend het nieuwe seizoen in!

De zomervakantie is zo goed als voorbij maar desondanks is de arbitragecommissie alweer bezig met de voorbereidingen voor het nieuwe seizoen.

CS (ClubScheidsrechter) Diploma

Dinsdagavond 17 september staat het clubscheidsrechter-diploma op de agenda. Dit examen is voor alle eerstejaars O16 spelers en voor oudere spelers welke nog geen scheidsrechterskaart hebben behaald. De leden op wie dit van toepassing is zullen binnenkort een email krijgen vanuit de hockeybond met daarin de uitnodiging voor dit examen en de inlog naar de e-learning. Via telefoon, tablet of computer kun je dan alvast de regels doornemen, filmpjes bekijken en oefenvragen doornemen.
Ook geven wij spelers uit de O14 of ouders van (jeugd-) spelers de mogelijkheid om dit examen te maken. Heb je hiervoor interesse, meld je dan aan via [email protected]

In de loop van het jaar is het ook weer mogelijk om je te verbeteren als clubscheidsrechter en bieden we het CS+ examen aan. Aanmelden of meer informatie hierover kan ook via ons mailadres.

Fluiten is verplicht

Het is zowel de arbitragecommissie als het bestuur opgevallen dat het afgelopen jaar regelmatig scheidsrechters niet kwamen opdagen bij een wedstrijd. Daarom geldt er vanaf dit seizoen de volgende maartregel: Bij het niet komen op dagen van één of meer scheidsrechters krijgt het ingedeelde team een boete opgelegd van 20 euro per scheidsrechter énzal er voor dat team de eerstvolgende wedstrijd geen scheidsrechter(s) ingedeeld worden en zal dit zelf geregeld moeten worden.

Iedereen wil dat zijn eigen wedstrijd (goed) gefloten wordt dus doe jouw beurt, dan krijg jij ook een betere wedstrijd!

Afkopen van fluitbeurten

Zoals al gezegd, fluiten is verplicht! Dus kan je niet en is er niemand binnen je team die je kan vervangen, dan is er nog de mogelijkheid om deze wedstrijd aan te bieden in de scheidsrechters-appgroep (dit kan via aanvoerder of manager). De maximale vergoeding per scheidsrechter per wedstrijd is vastgesteld op 20 euro. Als de wedstrijd voor een hoger bedrag wordt aangeboden zal deze door de beheerders van de app worden verwijderd.

26-8-2024 Arbitrage