Jongens O18-1 plaatst zich voor Finaledag Super O18!!

8-6 Nieuws Een fantastische prestatie: MHC Leusden JO18-1, ofwel JA1, heeft zich geplaatst voor de Finaledag Super O18.

Een geweldige eindsprint
Na een geweldige eindsprint in de competitie is dit doel gehaald. Ruim een maand geleden stond Leusden op de 5e plaats in de competitie. Het kampioenschap in de poule was niet meer haalbaar. De 2e plaats wel. En die geeft recht op deelname aan de landelijke finaledag. Daarvoor moesten onze mannen wel 'even'  de laatste 4 wedstrijden winnen. En dat hebben ze geflikt.

Die laatste 4 wedstrijden
Op 13 mei werd gespeeld uit tegen Roomburg (Leiden). Het doel van die dag was om Roomburg nog even van het kampioenschap af te houden, en dat is gelukt: 6 – 3 winst.
In de weken daarop werd gewonnen van HGC (Wassenaar) en van Houten.

Trainer / coaches Tim Damen en Mac van den Ende hebben het team daarna optimaal voorbereid voor de laatste wedstrijd. Want die moest ook nog gewonnen worden. En jawel, op 3 juni werd met 6 – 2 van Leiden gewonnen in een zinderende uitwedstrijd. Dank ook aan alle supporters die vanuit Leusden naar Leiden zijn gekomen om de jongens aan te moedigen.

Het een na hoogste niveau van Nederland
Onze jongens O18-1 spelen Super O18 (voorheen bekend als Super A). Dat is het op één na hoogste niveau in Nederland. Dit niveau bestaat uit 4 poules van 8 teams. Alleen de Landelijk Jongens O18 spelen op het allerhoogste niveau, twee poules van 8 teams.

17 juni - de Finaledag Super 018 op hockeyclub Barendrecht
Op zaterdag 17 juni 2023 is de Finaledag Super O18 op H.C. Barendrecht. De nummers één en twee uit de vier Super O18-poules van de reguliere competitie plaatsen zich voor deze finaledag. Hiermee schaart Leusden zich bij de 8 beste Super O18 teams van Nederland. En dat voor het tweede jaar op rij.

Kom onze mannen aanmoedigen op 17 juni in Barendrecht
Dus kom op zaterdag 17 juni naar Hockeyclub Barendrecht om onze jongens voor de laatste keer aan te moedigen. Het wordt een mooie hockeydag dat is zeker. Je gaat de 8 beste Super O18 teams van dit seizoen op het veld zien!

8-6-2024 Algemeen nieuws