Leusden tegen Zuid-Afrika!

Op 25 en 26 september bezochten meerdere Zuid-Afrikaanse hockeyers onze vereniging voor een training en wedstrijdjes met een aantal van onze jeugdteams. Dat leverde een leuke, gezellige, sportieve ontmoeting op! De gastvrijheid van en organisatie door onze vereniging is enorm op prijs gesteld door onze Zuid-Afrikaanse gasten.

25 september – De ca 30. jeugdspelers en begeleiders uit Zuid-Afrika, die rond 18.00 uur per touringcar bij onze vereniging arriveerden, waren hiervoor uitgenodigd door Fieldhockeytravel, een organisatie die het voor Zuid-Afrikaanse scholieren mogelijk maakt om tegen jeugdteams in Nederland te hockeyen. Vanwege de speelsterkte van onze gasten (2e klasse B-jeugd) had de Jeugdcommissie een training met en wedstrijdje tegen ons MB2- en JB2-team georganiseerd. En dat werd supergezellig!

Dankzij de inschikkelijkheid van MA2 en HL1 (waarvoor veel dank!), is het gelukt het om voldoende veldruimte te creëren op deze doordeweekse trainingsavond. Maar eerst werd er samen gegeten op de club! Dankzij Willem Jansen (barcommissie), Gerard Hildrink (chef-kok van de avond) en Tineke Jansen (in de bediening) kon iedereen van de befaamde Schammerburger met frietjes en salade genieten.
Na een korte training was het vervolgens match time! Aangemoedigd door vele ouders won MB2 met 5-1. JB2 verloor met 0-12 van de Zuid-Afrikanen, die (aangezien zij met slechts 10 spelers waren) hulp kregen van invallers Diogo van Reij en Tijn de Laet uit JB1…. Verrassende uitslagen dus, die echter de gezelligheid niet minder maakten!
Dank ook aan de scheidsrechters die hun vrije avond hieraan besteed hebben.

26 september – De avond erop mochten wij speelsters van de St. Cyprian’s School uit Cape Town ontvangen. Van de 380 meisjes op deze (meisjes)school in de leeftijd van 13 t/m 18 jaar hockeyen er ca. 80. Daarvan zijn 24 speelsters voor 10 dagen in Utrecht die wedstrijden spelen op diverse clubs. De reis is georganiseerd door oud-international Sander van der Weide en het contact met MHC Leusden kwam tot stand door een reactie van Tamara Ouderdorp op zijn oproep op Facebook.

Vanwege het grote aantal blessures bij de Zuid-Afrikaanse meiden moest de ontmoeting beperkt worden tot 1 wedstrijd tegen ons MA1, maar daar was het niet gezellig om. Het werd echt een leuke wedstrijd die heel sportief in 4-4 eindigde. Vooral de keepster van Zuid-Afrika was heel erg goed.
Ook hier dank aan de scheidsrechters en barcommissie die hebben geholpen om dit mogelijk te maken!

De St. Cyprian’s School organiseert deze reis eenmaal per 2 jaar, dus wellicht zien we ze volgend jaar weer. Wat ons betreft is het zeker voor herhaling vatbaar en aan de reactie die wij ontvingen te zien, voor hen ook!

28-9-2024 Jeugd