Trimhockey

Trimhockey is er voor alle dames en heren van 18 jaar en ouder die graag willen hockeyen maar die geen competitie willen of kunnen spelen.

De verplichting van competitie spelen kan voor de enthousiaste hockeyer om de meest uiteenlopende redenen lastig worden. Bijvoorbeeld omdat je druk bent je studie, je gezin of je werk of omdat je andere verplichtingen hebt in het weekend. Trimhockey heeft alles in huis voor een super leuke trainingsavond maar zonder het competitieverband van de KNHB.

Er zijn twee groepen trimhockeyers bij MHC Leusden: de maandag- en de donderdaggroep.
  1. De maandaggroep is in tweeën gesplitst; er is een wat meer gevorderde groep en een wat meer beginnende groep. In totaal bestaat de maandaggroep uit 35 leden en elke groep heeft een eigen trainer.  Deze training is elke maandagavond van 20.30 tot 22.00 uur.
  2. De donderdaggroep bestaat uit 34 leden. Deze training is elke donderdagavond van 20.30 tot 22.00. Er zijn meestal minimaal 20 leden aanwezig.
Via de clubapp van MHC Leusden geef je voorafgaand aan de training aan of je er die avond wel of niet bij bent.

Tijdens de trainingen doen we oefeningen en spelen we 4-kampjes. Ca. 1 à 2x per maand spelen we een vriendschappelijke wedstrijd met een trimhockeyteam van een andere club – dat wordt door de trainer georganiseerd. Daarnaast hebben we kleine toernooitjes en enorm gezellige derde helften aan de bar of op het terras van ons prachtige clubhuis. En niet te vergeten; een zomer-BBQ en een ‘tussen-sint-en-kerst-diner’. Kortom, onze trimhockeyers vormen een hele grote gezellige groep leden die sportief zijn, altijd zin hebben om te hockeyen en in de zomer en winter (afhankelijk van de weersomstandigheden en feestdagen) doorgaan!

Training/Trimlid + is de afkorting voor Training/Trimlid met beperkt speelrecht.
Met beperkte speelgerechtigdheid mag men 5 keer per seizoen aan een competitiewedstrijd deelnemen.
Bij het toch opstellen van een training/ Trimlid zonder beperkt speelrecht op het DWF, zal de KNHB de wedstrijd ongeldig verklaren. Het desbetreffende team krijgt 3 punten in mindering en er volgt een persoonlijke boete. De wedstrijd moet tevens opnieuw gespeeld worden.
Her verschil in de contributie zit in de afdracht naar de KNHB.
Beide lidmaatschapsvormen zijn niet van toepassing op (jongste) jeugdleden.

Overweeg je ook deel te gaan nemen aan trimhockey?
Neem dan gauw contact op met de trimhockeycommissie!