G/LG-hockey

G/LG-hockey; niemand buitenspel!

G-hockey is bedoeld voor iedereen vanaf 7 jaar met een (licht) verstandelijke beperking waardoor meedoen met leeftijdgenoten in het reguliere hockey moeilijk verloopt. De enige randvoorwaarde om mee te doen is verder dat je niet afhankelijk bent van een rolstoel.

Het doel van G-hockey is om spelenderwijs de basisvaardigheden van het hockey aan te leren en af en toe toernooien te spelen. Hierbij staan spelplezier en geloof in eigen kunnen voorop: we gaan uit van de mogelijkheden van elke individuele hockeyer.

Daarnaast wil MHC Leusden de integratie van mensen met een verstandelijke beperking binnen de club bevorderen: het moet voor alle leden vanzelfsprekend zijn om mensen met een verstandelijke beperking te ontmoeten. Daarom traint één keer per maand een ander team van MHC Leusden met ons mee. Het zomer- en winterseizoen sluiten we altijd af met een gezellig etentje op de club.

Al ruim tien jaar heeft MHC Leusden een enthousiaste groep van ca. 12 G/LG-hockeyers die elke dinsdag (van 18.00 tot 19.00 uur) traint op ons mooie complex aan de Schammersteeg. Natuurlijk zijn er meer mensen welkom – graag zelfs!

De training wordt verzorgd door een enthousiaste groep trainers ( op dit moment 7 vrijwilligers) aangestuurd door één hoofdtrainer. Op de training gaan we uit van de regels, technieken en tactieken uit het reguliere hockey. Situaties en spelvormen passen we aan aan de individuele hockeyers. Af en toe gaan we naar andere clubs om toernooien te spelen of komen zij bij ons op bezoek. In die wedstrijden hanteren we de spelregels van het achttalhockey met enkele aanpassingen die nodig zijn voor het plezier en de veiligheid van de spelers.

Wil je meer informatie of wil je je aansluiten bij ons G/LG-team?
Neem dan contact op met de G/LG-commissie