Reminder: MHC Leusden is een rookvrije club!

Sinds de start van seizoen 2019-2020 is onze vereniging rookvrij. Er mag nergens op het terrein nog gerookt worden, dus niet bij de entree, niet langs de velden waar wordt gespeeld of getraind en niet bij de achteringang van het clubhuis tegenover het miniveld of een andere willekeurige plek op het terrein.

MHC Leusden volgt het landelijke KNHB-beleid hierin en steeds meer sportverenigingen zijn hebben dit beleid al ingevoerd.

Helaas merken wij de laatste tijd dat deze regel wordt geschonden. Dit is niet acceptabel. Natuurlijk willen niet als politieagent optreden. We roepen jullie dan ook op om hier eigen verantwoordelijkheid in te nemen.
Uiteraard is iedereen welkom op onze vereniging, ook rokers! We vragen rokers alleen om buiten het zicht van kinderen en buiten het terrein, dat wil zeggen: buiten het hek bij de entree te roken.

Zien roken, doet roken. Als kinderen anderen zien roken lijkt dat normaal en misschien zelfs aantrekkelijk. Zeker als zij mensen zien roken naar wie zij opkijken zoals andere sporters, trainers en ouders. Daarnaast is meeroken zowel binnen als buiten schadelijk, met name voor kinderen. Ook in de buitenlucht kunnen kinderen in aanraking komen met tabaksrook. Door een rookvrij sportterrein voorkomen we dit. Kijk op http://www.rookvrijegeneratie.nl/sport voor meer informatie.

8-9-2024 Nieuws van het bestuur