Samenstelling nieuwe jeugdteams in coronatijd…. hoe dan?

Het selectieproces is veranderd (zie Nieuw selectiebeleid voor de jeugd!) maar het samenstellen van de jeugdteams in de breedte gaat dit seizoen niet zo heel veel anders dan andere seizoenen. We vertellen je graag hoe en wanneer we welke stappen gaan nemen.

De breedteteams worden samengesteld door de lijncoördinator van de betreffende lijn. Zij inventariseren in mei bij alle jeugdleden met wie zij in een team zouden willen spelen in het geval dat zij niet in een selectieteam worden ingedeeld. In de A-lijn kan een vriendenteam worden aangemeld. En verder wordt gestreefd naar een gelijkmatige verdeling over alle breedteteams van spelers qua sterkte en motivatie.

Op basis van die informatie worden voorlopige teams ingedeeld. De finetuning vindt begint juni plaats, nadat de selectieteams zijn vastgesteld. Pas dan weten we immers welke spelers definitief in een breedteteam geplaatst worden. Verder overlegt de lijncoördinator met het betreffende TS-lid.
Wanneer en hoe worden de nieuwe teams bekend gemaakt?
De samenstelling van alle selectie- en breedteteams wordt uiterlijk 10 juni gelijktijdig via de site/club-app bekend gemaakt.

Meer informatie?
Heb je een vraag over de vorming van de teams voor de jeugd? Stel ‘m dan via [email protected]! We komen zo snel mogelijk met een antwoord!

14-5-2024 Nieuws van het bestuur