In the spotlight: Nicole Hogendoorn, onmisbaar vrijwilligster!

Vrijwilligers zijn voor een sportvereniging van onschatbare waarde; wij kunnen niet zonder! Met ‘in the spotlight’ zetten wij elke maand een vrijwilliger in het zonnetje. Deze maand is dat Nicole Hogendoorn. Nicole vind je regelmatig achter de bar, meestal op de zondag. Maar ook ‘achter de schermen’ is Nicole een onmisbaar vrijwilligster. En dat terwijl zij zelf niet hockeyt!

In het dagelijks leven werkt Nicole in het Prinses Máxima Centrum als secretaresse van de medische staf. Nicole is partner van George Spier en moeder van Tim en Anna. George is ook al lang actief bij MHC Leusden, was vorig jaar lid van de lustrumcommissie en zit nu in het bestuur. Tim speelt in JA1 en Anna in het gezellige MB3. Nicole is manager van het team van Anna, al vanaf het begin in de E- lijn, toen de ZoJeCo (ZondagJeugdCompetitie) begon in 2014. Al een hele lange periode dus, maar nog steeds met veel plezier, elke zaterdag weer!

De werkzaamheden die ze meer ‘achter de schermen ‘ doet zijn veel zaken voor de commissie ‘Sportiviteit en Respect’. In 2014 is Nicole daarvoor benaderd door toenmalig voorzitter Wieteke van Bekhoven. Naast Nicole zitten ook Maureen Goudriaan en Wendy Nieuwland in deze commissie. Nicole, Maureen en Wendy zien als hun belangrijkste taak om bestuur en commissies te adviseren en ondersteunen bij acties en communicatie waarmee wordt bijgedragen aan meer bewustwording bij de leden over wat ‘fijn, sportief en respectvol gedrag is. In seizoen 2017-2018 was het thema van het lustrum: ‘in verbinding’. Daar heeft de commissie ook op ingespeeld door polsbandjes uit te delen met de tekst ‘BE COOL & PLAY FAIR’.

Sportiviteit & Respect is een belangrijk thema voor MHC Leusden, maar deze eerste seizoenshelft besteden we er nóg meer aandacht aan dan anders. Nicole: "Hockey voor iedereen’, dat is het uitgangspunt van de KNHB en waar we ook op MHC Leusden allemaal voor moeten staan, als bestuur, speler, trainer, scheidrechter en/of supporter. Plezier in het veld komt voor een groot deel vanuit positiviteit langs de lijn. Het geeft spelers, coaches en scheidsrechters een enorme boost als zij op een positieve manier worden aangemoedigd door de toeschouwer. Moedig aan en geef complimenten, ook aan de tegenstander of de scheidsrechter en focus op de dingen die goed gaan!”

Op MHC Leusden geven we dit seizoen extra aandacht aan Shake Hands. Dit doen we, zoals we gewend zijn, altijd vόόr de wedstrijd, maar nu ook ná de wedstrijd. Je bedankt na afloop alle tegenspelers en ook de scheidsrechter! Heb je de videoboodschap die hiervoor gemaakt is met Gertjan van de Groep, onze voorzitter, al gezien? Klik hier!

In 2014 is Nicole samen met George op de zondag achter de bar begonnen en dat doen zij nog steeds! En ook op de feesten van MHC Leusden is Nicole vaak achter de bar te vinden. Zij vindt het nog steeds erg leuk om te doen. Het werk wordt gewaardeerd; er zijn complimenten over bijv. de broodjesbar en het warme welkom op MHC Leusden. Wat wil je nog meer!

Nicole geeft wel aan dat er zeker nog vrijwilligers nodig zijn dit te kunnen vasthouden en voortzetten, dus: wil jij hier een steentje aan bijdragen? Laat dat dan weten via [email protected] of [email protected]

Aan het eind van het gesprek vertelt Nicole dat ze, alhoewel ze zelf niet hockeyt, wél al een aantal jaar met veel plezier aan het familietoernooi meedoet. Maar, dan wordt ze door de kids wel vaak in de wissel gezet… :-)

Nicole, veel dank voor je tijd en ik wens je nog veel plezier bij onze geweldige hockeyclub MHC Leusden.

Mieke van Hassel | oktober 2019

• Meer lezen over Sportiviteit & Respect bij MHC Leusden? Klik hier!
  • Meer lezen over andere oudertaken en vrijwilligerswerk? Klik hier!
  • Wil jij een bijdrage leveren als vrijwilliger? Neem contact op met de vrijwilligerscommissie!
  • Eerder verschenen interviews nalezen? Log in op LISA Team en ga naar Club > Documenten > In the Spotlight!

28-10-2024 Algemeen nieuws

Er zijn nog geen reacties, plaats uw reactie hieronder

Reageer nu!
Wil je reageren op het nieuws ?