10 vragen & 10 antwoorden over collectieve aanschaf nieuw clubtenue

Het is fijn dat er zo’n groot draagvlak bestaat voor de collectieve aanschaf van het nieuwe clubtenue voor € 30 per lid. In oktober 2019 brachten ruim 400 leden hun stem uit in onze peiling en vanaf het eerste moment was en bleef de uitslag een verhouding van 95% vóór de deal en 5% tegen geven. Op 29 oktober ging de ALV eveneens akkoord met de collectieve aanschaf en eenmalige incasso. Op basis hiervan zijn de voorbereidingen in gang gezet en nu is het zover: vanaf 8 februari is het nieuwe clubtenue beschikbaar bij Daka in Amersfoort!

Een aantal leden heeft bij de peiling in oktober 2019 van de gelegenheid gebruik gemaakt om vragen te stellen. Die beantwoorden we hier nu graag zoveel mogelijk.

1) Kunnen de uitshirts en sokken óók in de deal worden meegenomen?
Uitshirts zijn geen onderdeel van de deal omdat deze niet voor iedereen verplicht zijn. Aan de sokken verandert qua kleurstelling niets, dus ook die zijn geen onderdeel van de deal. Nieuwe uitshirts en sokken kunnen straks gewoon bij Daka verkregen worden met 15% korting op de winkelwaarde, mits je je als clublid hebt aangemeld in de Daka-app.

2) Kan er ook méér dan 1 setje clubkleding per lid worden aangeschaft?
Het aanbod van € 30 voor een setje clubkleding geldt 1x per lid. Extra clubkleding kan straks gewoon bij Daka verkregen worden met 15% korting op de winkelwaarde, mits je je als clublid hebt aangemeld in de Daka-app.

3) Waar is die € 30 op gebaseerd? Heren-/dameskleding kost toch niet hetzelfde als kinderkleding?
De normale winkelprijs voor de heren en damesmaten XS t/m XXL is voor een shirt € 45 en voor een broek/rok € 45 (dus in totaal € 90). De normale winkelprijs voor de jongens en meisjesmaten 128-164 is voor een shirt € 40 en voor een broek/rokje € 40 (dus in totaal € 80). Dat is nu, bij het huidige clubtenue, ook zo. Bij de vaststelling van het aanbod van € 30 zijn we uitgegaan van een gemiddelde prijs. Voor iedereen geldt dus dezelfde prijs.

Sokken kosten € 15 per paar, en ook hierop is de 15% clubkorting van toepassing.

DAKA VIP-app >> Voor het geval je dat nog niet eerder gedaan hebt: download de app DAKA VIP, registreer jezelf als nieuwe klant, ga naar Meer > Groepen en meld je aan als lid van MHC Leusden met activatiecode mhcldk18. Alleen dan kun je gebruik maken van de clubkorting.

4) Betalen de leden van de 1e lijnsselectieteams hetzelfde als andere leden?
Ja, ook de spelers van de 1e lijnsselectieteams betalen € 30. Voor hen is een aparte bestelling geplaatst omdat hun shirts voorzien moeten worden van een rugnummer. Deze shirts zullen in de teamtas komen en worden dus eigendom van de vereniging. Mocht een speler onverhoopt niet in een 1e lijnsteam blijven spelen, dan maken we daar op dat moment individueel een afspraak over.

5) Kunnen Funkeys, F’jes en trimmers van de deal gebruik maken?
Het collectieve aanbod is van toepassing op alle leden, dus ook op de Funkeys, F’jes en trimmers. Echter, voor hen geldt dat zij van het collectieve aanbod gebruik kúnnen maken; zij hoeven dat niet te doen, want alleen wedstrijdspelers zijn verplicht hun wedstrijden in officieel clubtenue te spelen.
Bij Daka zal tijdens de uitgifte een lijst aanwezig zijn met alle leden. Er zal genoteerd worden wie er een kledingset heeft opgehaald. De betaling van die sets gaat per incasso achteraf.

6) Geldt het collectieve aanbod ook voor keeperskleding?
Ja! De aanbieding is ook geldig voor een set keeperskleding. Ook deze zal qua kleurstelling weer zwart met oranje zijn, maar toch net weer even anders en moderner.

7) Hoe en wanneer gaat het passen van de kleding in z’n werk?
Om de hele club de kleding vooraf te laten passen is ondoenlijk. Daka heeft zich bij de inkoop van haar voorraad gebaseerd op historische en leeftijdsgegevens uit onze ledenadministratie, zodat deze zo goed mogelijk aansluit op de te verwachten afname.

8) Wat te doen als je volgend seizoen niet meer bij MHC Leusden speelt?
De haalbaarheid van het collectieve aanbod is gebaseerd op het totale ledenaantal van onze vereniging. We kunnen dus niet leden uitsluiten van de deal; het is óf allemaal óf niet. Mocht je onverhoopt volgend seizoen geen lid meer zijn van onze vereniging, dan kun je je nieuwe clubkleding op de jaarlijkse tweedehands kledingmarkt weer verkopen. De praktijk leert dat een (vrijwel) nieuw setje gemakkelijk € 30 oplevert, dus daar hoef je geen verlies op te maken!

9) Adidas is niet de enige leverancier van hockeykleding en het is vervelend dat er al zo snel weer een nieuw clubtenue komt. Is er ook naar een andere leverancier dan Adidas gekeken?
Jazeker! Andere merken hebben de revue gepasseerd, maar bij een kledingcontract spelen meer factoren dan alleen het uiterlijk van het tenue, zoals sponsordeals, verkoopprijzen, kwaliteit, voorraad en kortingen. Dat totale pakket is voor onze vereniging bij Adidas het meest gunstig.

10) Waar werd nou precies over gestemd op de ALV van 29 oktober?
Of we wel of niet een contract afsluiten met Adidas stond niet meer ter discussie; dat was een – reeds genomen – besluit van het bestuur. De stemming in de ALV betrof het voorstel om met alle leden in 1x van het collectieve aanbod gebruik te maken, dus om allemaal voor € 30 een setje nieuwe clubkleding aan te schaffen en de betaling daarvan per incasso te laten plaatsvinden. Dat wilde het bestuur niet besluiten zonder goedkeuring van de leden. Het is fijn dat de ALV hiermee akkoord ging.

Oproep!
Wij zijn al een jaar (….!) op zoek naar nieuwe leden voor de kledingcommissie! Heb je belangstelling hiervoor laat het dan snel weten! Want wat is een mooier en handiger moment om in te stappen dan nu?! Download de vacatureomschrijving hieronder!

28-1-2024 Nieuws van het bestuur Vacature leden Kledingcommissie.pdf