Nieuw clubtenue voor MHCL! Seizoen 2019-2020 = overgangsseizoen

De leverancier van ons clubtenue, Adidas, is gestopt met de productie van de kledinglijn waarop ons huidige clubtenue is gebaseerd. Adidas komt met een nieuwe kledinglijn en daardoor komt ons clubtenue er ook iets anders uit te zien. Het nieuwe clubtenue zal eind 2019 beschikbaar komen. Seizoen 2019-2020 zal gelden als overgangsseizoen, waarbij in competitieverband met beide tenues gespeeld mag worden.

Waarom deze wijziging?
Het clubtenue van MHC Leusden is van Adidas, al 7 jaar. Dat clubtenue wordt gebaseerd op een standaard kledinglijn binnen het assortiment van Adidas. Normaliter komt Adidas elke 4 jaar met een nieuwe kledinglijn. Na de zogenaamde T12-lijn (oranje/grijs met zwarte strepen) in de eerste 4 jaar, kregen wij de T16 (oranje/grijs met witte strepen) en die hebben wij nu 3 jaar. Dit seizoen, 2019-2020, komt Adidas al met de opvolger daarvan; de T19. Dit is dus 1 jaar eerder dan verwacht.

Hoe ziet het nieuwe tenue eruit?
Op zich blijft het tenue zoals het is: een oranje shirt, een grijze broek, zwarte kousen. Maar het oranje is wel een stuk lichter geworden en het grijs donkerder en dat heeft tot gevolg dat het clubtenue waarschijnlijk wel echt als ‘anders’ zal worden ervaren. Deze kleurverschillen komen doordat Adidas haar kleurenpalet heeft geminimaliseerd en er voor ons maar 1 kleur oranje en 1 kleur grijs overblijft. Hier kunnen wij als vereniging niets aan veranderen.

Dames MT19 Polo Thuis

Heren MT19 Polo Thuis

Dames MT19 Rok

Heren MT19 Short

Wanneer kan het nieuwe clubtenue aangeschaft worden en wat kost het?
De huidige lijn, de T16, wordt niet meer door Adidas geproduceerd. Het huidige tenue zal dus nog maar beperkt verkrijgbaar zijn. Onze vaste leverancier DAKA zal de resterende voorraad met korting aanbieden. De nieuwe lijn, T19, komt in het najaar van 2019 beschikbaar.

Er zal een eenmalige aanbieding komen zodat alle leden in één keer overgaan. De gemiddelde prijs van een wedstrijdtenue (exclusief kousen) is €85. De bedoeling is om dit eenmalig aan te bieden voor een prijs van ca. €30,-.

Op dit moment zijn wij druk bezig met de laatste onderhandelingen en de uitwerking van een plan van aanpak om de hele transitie in goede banen te leiden. Zodra er meer informatie beschikbaar is – bijv. over verkrijgbaarheid en exacte prijzen /  aanbiedingen – zullen we je hierover informeren!

Seizoen 2019-2020 = overgangsseizoen
Wellicht heb je nét nieuwe clubkleding gekocht. Dan is er geen man over boord want seizoen 2019-2020 geldt als overgangsseizoen. Dat betekent dat in competitieverband met zowel het huidige als het nieuwe tenue gespeeld mag worden.

Met vriendelijke groet,
Evelien Rijn, Tom Mulder en Sabine van de Groep