in the spotlight: Els van Midden, keepersmanager en dé Uitblinker van het jaar!

Vrijwilligers zijn voor een sportvereniging van onschatbare waarde; wij kunnen niet zonder! Met ‘in the spotlight’ zetten wij elke maand een vrijwilliger in het zonnetje. Deze maand is dat dé Uitblinker van seizoen 2018-2019; onze keepersmanager Els van Midden!

Zondag 14 april, vrijwilligersontbijt op de hockeyclub. De barcommissie is heel vroeg opgestaan om een fantastisch ontbijtbuffet klaar te zetten en alle tafels te dekken.  Daarvoor eerst mijn complimenten en grote dank! Om kwart over 10 maakt bestuursvoorzitter Gertjan bekend dat Els van Midden dé Uitblinker van dit seizoen is! Een zeer goede reden om Els ‘in the spotlight’ te zetten dus we zijn meteen even bij elkaar gaan zitten!

Els is al 4 jaar keepersmanager bij MHC Leusden. Op mijn vraag hoe het zo gekomen is, vertelt ze dat ze er zelf een beetje om gevraagd heeft…  Na het seizoen 2014-2015 heeft zij een mail gestuurd aan het bestuur omdat zij meende dat het niet goed liep met de keeperstrainingen. En daarbij heeft zij aangegeven daar zelf wel wat aan te willen doen. Het bestuur is daar heel blij mee geweest en sinds dat moment is Els dus keepersmanager van onze club. Zij is nu de belangrijkste schakel tussen de keepers, de trainers en de ouders.

In het eerste jaar kregen de keepers van de selectieteams training van Leon en Nick en de keepers van de breedteteams van Jasper en Casper. Dat liep goed, maar in het seizoen daarna waren er geen keeperstrainers beschikbaar. Gedurende dat jaar werden 4 clinics gegeven door een keepersschool. Heel goed, maar voor de continuïteit niet voldoende.
Gelukkig kwam er een oplossing. Een docent Lichamelijke Opvoeding (de vader van een keeper) wist dat één van zijn studenten na het behalen van zijn diploma een keepersschool wilde beginnen. Deze student heeft gesolliciteerd naar de functie van keeperstrainer en daardoor is Nick Schreuder alweer 2 jaar dé keeperstrainer die op dinsdag en donderdag alle jeugdkeepers en de keepers van H1 en D1 training geeft met groot enthousiasme en zeer goed resultaat.

De tijd die Els in dit vrijwilligerswerk steekt is wisselend; zij mailt, belt en helpt mee bij de organisatie van de verschillende keepersuitjes en de jaarlijkse Shoot Out – die dit jaar trouwens op 19 mei plaatsvindt op onze vereniging, als voorronde voor de districtskampioenschappen. En wellicht kan een van onze keepers en/of spelers de landelijke Shoot Out halen!
De keepers zijn zeer enthousiast over de huidige opzet van de trainingen en de gezelligheid eromheen. Het allerleukst van dit vrijwilligerswerk vindt Els het feit dat alle keepers elkaar echt hebben leren kennen en veel met elkaar delen, dat heeft ze echt de afgelopen jaren zien groeien. De keepersuitjes, het SinterKerstfeest , het samen eten dat door Els georganiseerd wordt, draagt daar zeker aan bij.

Els heeft zelf nooit gehockeyd, een dochter en een zoon zijn wel gaan hockeyen, waarvan Tobias keeper is geworden. Betrokken zijn bij de vereniging waar je kinderen lid van zijn is dan ook een belangrijke drijfveer voor Els geweest. Zij is de club en het bestuur ook dankbaar voor het investeren in de keepers en waardeert het zeer dat er een speciaal opgeleide keeperstrainer aangetrokken is. Het resultaat is ook duidelijk merkbaar in de prestaties en het enthousiasme van de keepers. De toekomst voor de keepers ziet Els zonnig in. De keeperstrainingen o.l.v. Nick en m.b.v. trainers Ciska, Sophie en Hanneke uit onze eigen club staan als een huis en ontwikkelen zich steeds verder.
Iets te wensen blijft er ook. Els hoopt dat alle keepers van MHC Leusden een keeperstraining kunnen gaan volgen. Zeker bij de Jong Heren- en Jong Damesteams bestaat de wens om ook keeperstraining te mogen volgen.

De vereniging is zeer blij met alle deze betrokken leden, ouders van leden en de vele vrijwilligers. Als dank daarvoor was er dus het vrijwilligersontbijt en dat was heel gezellig. Ik hoorde Gertjan daar ook zeggen dat er nog steeds vrijwilligers nodig zijn… dus meld je aan! Het is mooi en leuk om te doen, mooier en leuker dan je wellicht denkt!
Zó mooi en leuk, dat keepersmanager Els ook nog om de week op de zaterdagochtend achter de bar staat… Els, nogmaals van harte gefeliciteerd met je terechte benoeming tot Uitblinker!

Mieke van Hassel | april 2019

• Meer lezen over andere oudertaken en vrijwilligerswerk? Klik hier!
  • Wil jij een bijdrage leveren als vrijwilliger? Neem contact op met de vrijwilligerscommissie!
  • Eerder verschenen interviews nalezen? Log in op LISA Team en ga naar Club > Documenten > In the spotlight!

19-4-2024 Algemeen nieuws

Reageer nu!
Wil je reageren op het nieuws ?