Nieuwjaarsspeech 6 januari 2019

Op 6 januari vond op de club onze jaarlijkse Nieuwjaarsborrel plaats. Gezellig als altijd, met aansluitend het traditionele stamppottenbuffet, verzorgd door onze barcommissie! Zoals gebruikelijk gaf Gertjan van de Groep, de bestuursvoorzitter van onze vereniging, een speech:

Allereerst heeft Gertjan namens het bestuur iedereen alle goeds en gezondheid gewenst voor het nieuwe jaar. Iets wat niet vanzelfsprekend is want 2018 eindigde voor een aantal leden met groot verdriet: Op 5 december overleed veel te vroeg Joost Bruggeman, de partner van onze G/LG-trainster Ingrid Kroeze. En op eerste kerstdag overleed, op 87-jarige leeftijd, Maria van der Kroon, lid van Verdienste van MHCL. Voor hen werd een minuut stilte in acht genomen.

Vervolgens memoreerde Gertjan een aantal hoogtepunten uit het tweede half jaar van 2018 en keek hij vooruit naar de komende maanden in 2019:

Hockey - Dit seizoen heeft bij de jeugd maar liefst 8 Herfstkampioenen en 5 Winterkampioenen opgeleverd! Verder stond bij de winterstop Heren 1 op de 6e plek en is Dames 1 is met een goede reeks geëindigd. We hopen dat zij dit kunnen voortzetten zodat handhaving in de 1e klasse kan worden gerealiseerd.

Daarnaast is het traject voor de opleiding van onze trainers en coaches een succes gebleken, dus daar gaan we zeker mee door!

Faciliteiten - De blaashal is dit jaar voor de 2e keer opgezet. Dat verliep zeer succesvol en daar zijn we trots op!. De hal staat veel beter dan ooit te voren en er wordt op maximale capaciteit gebruik van gemaakt.

Het hoofdveld is net voor de winterstop voorzien van een videocamerasysteem, dus daar zullen we in de 2e seizoenshelft meer gebruik van gaan maken. Met dank aan de Club van 100, die daarnaast ook een scorebord voor de blaashal, extra trainingsbalken, touwen, banken en een snelheidsmeter heeft aangeschaft voor onze vereniging.

Evenementen en activiteiten – Ons 45-jarig lustrum met alle bijbehorende festiviteiten ligt alweer even achter ons, maar zijn we zeker nog niet vergeten! Vooral de 24-uurs-hockeymarathon en ons geweldige verjaardagsfeest liggen nog vers in het geheugen!

Daarnaast hebben er alweer veel leuke dingen plaatsgevonden, zoals het CD-kamp en het Schoolhockeytoernooi in de herfstvakantie, de reis van onze jongens van JB3 naar Ierland, de Jumbo-plaatjesactie en het succesvolle Scoren voor de Club!

Sponsoren - Graag heten wij de volgende sponsoren van harte welkom bij onze vereniging: DAKA (omzetting van Wim Jacquet), Volvo Serva, Oldenhof Hesselink, VIM, MJ Bloem, Schadenet Rijnders, Jumbo Leusden, Schilderbedrijf E. de  Vaal en Omnia Connect!

Bestuur en organisatie - We zijn hard op weg naar realisatie van onze doelen voor 2022 met de afronding van het strategietraject; op 14 januari gaan bestuur en commissievoorzitters samen het jaarplan concretiseren. We zijn goed bezig!
In dat kader hebben we in de afgelopen periode ook naar onze rol als bestuur gekeken, wat heeft geleid tot een herindeling van de portefeuilles, het expliciet omschrijven van onze rol als bestuur en de benoeming van George Spier als bestuurslid Verenigingszaken en daar zijn we blij mee!

Verder is de communicatiestrategie 2018-2022 vastgesteld en is een nieuwe website en club-app in gebruik genomen. Onderdeel van de strategie is dat we voortaan elke seizoenshelft een thema kiezen dat we expliciete aandacht willen geven en dat is voor de komende 2e seizoenshelft: Vrijwilligers! Want we hebben iedereen - zowel onze huidige, maar ook nieuwe en extra vrijwilligers nodig; daar draait deze vereniging al 45 jaar zeer succesvol op!

Wij wensen jullie nogmaals een succesvol en mooi hockeyjaar.
GEZONDHEID!

11-1-2024 Nieuws van het bestuur