Leusden JA1 plaatst zich voor landelijke Finales Super A

Leusden JA1 maakt zich op voor de landelijke Finaledag Super A op zaterdag 18 juni. De beste 8 Super A teams van Nederland verzamelen zich die dag op HC Barendrecht om te bepalen wie landelijk het beste Jongens Super A team is. Een nooit eerder vertoonde prestatie van onze JA1 binnen de geschiedenis van MHC Leusden.

Leusden JA1 is, met nog 1 reguliere competitiewedstrijd te spelen, al zeker van de 2e plaats in de poule. Afgelopen zaterdag werd in Vught tegen MOP het finaleticket veilig gesteld met een klinkende overwinning (5 – 1 winst). Naast de poule waar Leusden in speelt zijn er nog 3 poules. Alle beste nr’s 1 en 2, dus 8 teams, gaan naar de finaledag.

Super A is het op 1 na hoogste JA niveau in Nederland. Alleen Landelijk JA (2 poules van 8 teams) spelen op het allerhoogste niveau.

In de voorcompetitie heeft Leusden flink tegenstand geboden aan o.a. Amsterdam en Kampong. Deze teams bleken toch een maatje te groot, en zijn naar Landelijk JA gegaan. Leusden zit dus heel dicht bij dat niveau, en kan zich nu al rekenen tot de beste 24 JA teams van Nederland.

We wensen alle jongens heel veel plezier en succes op zaterdag 18 juni in Barendrecht.

Aanstaande zaterdag 11 juni speelt de JA1 om 14.15 uur nog zijn laatste competitiewedstrijd thuis tegen Hilversum JA1. Jullie zijn van harte uitgenodigd om de jongens te komen aanmoedigen!

En daarna dus..... op naar de finale.

8-6-2024 Jeugd