Nog éven wachten op het MHCL-coronaprotocol....!

Het nieuwe MHCL-coronaprotocol is bijna gereed. We wilden dat éigenlijk vandaag publiceren. Echter, nu er voor vanavond een nieuwe coronapersconferentie van het kabinet is aangekondigd willen wij die even afwachten, evenals een eventuele aanpassing van de coronaregels voor sportverenigingen door NOC*NSF en KNHB naar aanleiding daarvan. Nog even geduld dus!

We gaan weer hockeyen, maar let op…!
We hopen dat jullie een fijne zomervakantie gehad hebben en dat iedereen gezond is gebleven. Half augustus vinden de trainingsweken voor selectieteams plaats, het weekend van 29-30 augustus houden we onze Stick-off ’20-’21, de week erna gaan we z’n allen weer trainen en het weekend van 5 september start de competitie… Kortom, hockeyseizoen 2020-2021 is in aantocht en wij hebben er enorm veel zin in!
Voor het zover is vragen we echter nog wel even jullie aandacht voor wat belangrijke zaken…..

Per 1 juli zijn de richtlijnen van de overheid voor sporters en sportverenigingen verruimd. De versoepelingen betekenen echter niet dat er geen regels meer gelden. Wij verzoeken onze leden, hun ouders, onze vrijwilligers en bezoekers van de club dringend om de richtlijnen van de overheid op te volgen, ofwel:

1. Neem de basisregels in acht:
    • Blijf thuis als jij of iemand in jouw huishouden/gezin (ook milde!) verkoudheidsklachten hebt en laat je zo snel mogelijk testen.
    • Ga direct naar huis wanneer er tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak.
    • Ben je 18 jaar en ouder: houd 1,5 meter afstand van anderen.
    • Was vaak je handen met water en zeep, juist ook voor en na bezoek het bezoek aan de club.
    • Schud geen handen.
    • Vermijd drukte.
    • En vooral: gebruik je gezond verstand.

2. Ben jij of is je kind recent in een gebied geweest waarvoor code oranje geldt? Dan verzoeken wij je dringend de adviezen van het RIVM met betrekking tot thuisquarantaine bij thuiskomst in Nederland op te volgen.
Het nieuwe coronaprotocol van MHC Leusden wordt zo snel mogelijk op de site en app gepubliceerd.

Als we ons allemaal aan de afspraken houden kunnen we corona buiten de deur houden en ondanks deze crisis samen hockeyen. Laten we er samen het beste en ondanks de beperkingen een mooi hockeyseizoen van maken!

18-8-2024 Nieuws van het bestuur