Doortrainen t/m 10 juli kan, MITS…..

Na een superkorte 2e helft van het veldhockeyseizoen komt het einde van seizoen 2019-2020 al in zicht; vanaf 13 juni is de club gesloten. Vanuit meerdere teams hebben we de vraag gekregen of de club langer open kan blijven zodat er nog wat langer doorgetraind kan worden. Die vraag snappen we heel goed natuurlijk en daarom willen we bekijken of dat haalbaar is.
Daarbij rekening houdend met twee belangrijke vertrekpunten: 1) er is géén mogelijkheid om de huidige trainingen ongewijzigd voort te zetten, want er is géén budget om onze trainers langer door te betalen, en 2) doortrainen mag en kan alleen op een veilige manier.

Ons aanbod
Alle teams (junioren, senioren, trimmers, etc.) die dat willen kunnen langer doortrainen, t/m uiterlijk 10 juli 2020 en alléén onder de volgende voorwaarden:
  1. Ieder team dat wil doortrainen verzorgt die training zelf, onder leiding van een trainer of coach. Als jullie huidige trainer training wil blijven geven is dat prima én fijn, maar wel kosteloos of voor rekening van het team zelf. Het team maakt hier zelf afspraken over met de trainer. Alleen seniorenteams en trimmers mogen ook zónder begeleidende trainer/coach trainen.
  2. Ieder team dat wil doortrainen zorgt zelf voor minimaal één coronabegeleider die – herkenbaar in een geel hesje – toezicht houdt op de correcte naleving van ons coronaprotocol op het veld en op het clubterrein (zie bijlage).
    Leeft een team de regels niet na en krijgt de club daarvoor een boete (en er wordt vaak gecontroleerd!), dan wordt deze boete verhaald op jouw team.
  3. Qua trainingsmoment is het uitgangspunt: hetzelfde tijdstip als nu (t/m 12 juni). Maar we behouden ons wel het recht voor soms, indien nodig, een ander trainingsmoment aan te wijzen.
  4. Na de training verlaten spelers en begeleiders direct de club, in lijn met het coronaprotocol. Het is niet toegestaan een zelf meegenomen drankje te nuttigen op het terras.
  5. Het clubhuis blijft gedurende deze weken gesloten. Er zal nog worden bekeken hoe we omgaan met het openen en afsluiten van het hek en het eventueel besproeien van de velden.

Inventarisatie
Als jouw team binnen deze kaders graag door wil trainen na 12 juni, geef dat dan uiterlijk 7 juni door per e-mail aan [email protected]. In die mail moet vermeld worden:
  • om welk team / hoeveel spelers het gaat;
  • wie vanaf 13 juni t/m 10 juli de training gaat geven (incl. contactgegevens) en welke afspraken met die trainer/coach gemaakt zijn;
  • wie vanaf 13 juni t/m 10 juli de verantwoordelijkheid voor de organisatie van de coronabegeleiding voor dat team op zich neemt (incl. contactgegevens) en/of wie de coronabegeleiding gaat uitvoeren.
Op basis van alle aanmeldingen laten we vóór 12 juni weten wat de mogelijkheden en afspraken/instructies zijn voor de teams die t/m 10 juli gaan doortrainen.

Hartelijke groet,
Gertjan, Frans, Pieter, Marjan, George, Ingrid