The Wanderers from Australia were here!

De Wanderers is een elk jaar wisselende groep Australische jongeren die gek zijn op hockey en in hun grote vakantie wat van Europa willen zien. Elk jaar maken zij een reis door verschillende Europese landen en bezoeken zij verschillende hockeyclubs. Al ca. 15 jaar doen zij daarbij ook MHC Leusden aan een paar gezellige, vriendschappelijke wedstrijden. Op vrijdagavond 10 januari waren ze er weer!

De twee Australische meidenteams namen het op tegen MA1 en MB1 en het jongensteam speelde tegen ons JB1. Dat leverde drie hele leuke en sportieve wedstrijden op die door de meiden van Leusden werden gewonnen (in resp. 3-1 en 4-1). Bij de jongens eindigde de wedstrijd in een gelijkspel (1-1), wat een knappe prestatie was van JB1 want de Aussies waren wat ouder.
En petje af ook voor de supporters, want het was vrijdagavond bar koud langs de lijn!

Na de wedstrijden hebben alle Australische en Leusdense spelers en speelsters gezellig samen op de club gegeten en gekletst. Het is echt wel bijzonder om mensen te leren kennen die aan de andere kant van de wereld wonen! De eerste vriendschappen werden al snel gesloten en er werden foto’s gemaakt en op Snapchat en Instagram ingezet. Na het eten ontvingen drie spelers van Leusden een Wanderers-shirt en werd Frans Tempel bedankt voor de coördinatie van het hele evenement met een vest van de Wanderers.

Daarna werden de Aussies verdeeld over een aantal zeer gastvrije gastouders, waar de gesprekken uitgebreid werden voortgezet en het al veel te snel tijd was om te gaan slapen (of niet…). In de ochtend was er uiteraard een gezamenlijk ontbijt waarbij de Aussies kennis konden maken met zaken als drinkyoghurt, beschuit, hagelslag, vlokken etc. Als dank voor de gastvrijheid hadden de Aussies kleine cadeautjes meegenomen zoals sleutelhangers met koalabeertjes, Australische snoepjes en Vegemite (daar zijn zij gek op, maar is niet echt onze smaak).

Om 10:00 uur zaterdagmorgen vertrok de bus met Wanderers om hun reis voort te zetten naar een aantal Nederlandse clubs en vervolgens België en Frankrijk. Natuurlijk werden ze uitgezwaaid door de jongens en meiden en de gastouders.
Het was weer een onvergetelijke belevenis en we hopen dat ze volgend jaar weer bij ons langskomen!

Wij bedanken alle ouders dank voor de gastvrijheid, Eugene en Fred voor het heerlijke eten en Paul, Pascal, Niek, Olav, Peter voor het fluiten!

13-1-2024 Jeugd