project Veilig Sporten van Hogeschool Utrecht

Voor het 3e jaar op rij wordt door studenten van de opleiding Integrale Veiligheidskunde van Hogeschool Utrecht in de maanden februari t/m juni het project Veilig Sporten uitgevoerd. MHC Leusden neemt hier als sportvereniging aan deel. Op 13 en 17 april zijn de studenten voor hun onderzoek op onze vereniging aanwezig voor een zgn. 'schouw', daarna volgt nog een enquête.

Een projectgroep, bestaande uit 4 eerstejaars studenten, zal een onderzoek uitvoeren naar het thema ‘veilig sporten’. We stellen ‘onze’ 4 studenten even voor: Mels Visser, Amir Tawfik, Calvin van Maanen en Roos Garritsen!

Op 5 maart spraken we elkaar op de club voor een eerste kennismaking en hebben we in kaart gebracht welke veiligheidsgerelateerde onderwerpen wij onderzocht zouden willen hebben. De studenten zijn nu aan de slag met de opzet van het onderzoek; één op het gebied van fysieke veiligheid en één op het gebied van sociale veiligheid. Op 13 en 17 april zijn de studenten voor hun onderzoek op onze vereniging aanwezig voor een zgn. 'schouw' en een aantal interviews met commissieleden. Daarna volgt nog een enquête onder onze leden. In juni eindigt het project met onderzoeksresultaten en aanbevelingen.

Deelname aan het project Veilig Sporten doen we graag! We faciliteren er goed onderwijs mee en we zijn ervan overtuigd dat er altijd bruikbare punten uit een dergelijk onderzoek komen. Marjan Schaapman, onze secretaris, zal binnen de club als contactpersoon fungeren, maar voor het uitvoeren van het onderzoek zullen Mels, Amir, Calvin en Roos ook andere leden en vrijwilligers moeten spreken en zullen zij soms op de club aanwezig zijn.

We wensen hen veel succes en een leuke projecttijd!

9-4-2024 Algemeen nieuws

Er zijn nog geen reacties, plaats uw reactie hieronder

Reageer nu!
Wil je reageren op het nieuws ?