51 nieuwe scheidsrechters voor MHCL!

Het voelt alweer als even geleden, maar kort voor de Kerst zijn op onze vereniging door de KNHB een aantal CS-examens afgenomen en dat heeft maar liefst 51 nieuwe clubscheidsrechters opgeleverd!! Een mooie prestatie van Serge, Edwin, Yoon-Sil, Nardy, Robèrt en Eddy, die samen onze arbitragecommissie vormen. En superfijn voor onze club want een goede scheidsrechter is onmisbaar voor een prettig, sportief en eerlijk verloop van elke hockeywedstrijd!

De arbitragecommissie had voor deze twee examendagen (19 en 20 december) in totaal 83 kandidaten opgeroepen - allemaal jongeren uit de A- en B-jeugd en een aantal vrijwilligers - waarvan 10 kandidaten zich vooraf tijdig afgemeld hebben en 16 kandidaten helaas zonder bericht weg bleven.

Er werden dus maar liefst 57 examens afgenomen en dat leverde 51 nieuwe clubscheidsrechters op! Zes kandidaten haalden het helaas niet. Het minste aantal gemaakte fouten was 2 [maar wat wil je als je vader CS+-er is…. :-)] en het hoogste aantal 17. Over het slagingspercentage van bijna 90% kunnen we oprecht tevreden zijn!

Voor hen die het examen nog niet haalden is er een binnenkort een nieuwe mogelijkheid, want de arbitragecommissie organiseert gelegenheid voor herkansing in januari/februari, waarvoor je wordt uitgenodigd. Daarnaast wordt in maart een praktijkavond georganiseerd voor alle geslaagde, nieuwe clubscheidsrechters. Tijdens deze avond worden zij voorzien van de belangrijkste adviezen en praktische tips voor op het veld. En er komen natuurlijk weer nieuwe examenrondes!

Scheidsrechter worden? Goede beslissing!
Of een hockeywedstrijd lekker en ontspannen verloopt, wordt mede bepaald door de scheidsrechter. Belangrijk dus dat spelers op elk niveau kunnen rekenen op goede, enthousiaste scheidsrechters. Scheidsrechters die met plezier fluiten, met hart voor de spelers en oog voor het spel.
Scheidsrechters kunnen al op jonge leeftijd beginnen en een heuse ‘carrière’ maken; je kunt misschien zelfs wel doorgroeien tot de Olympische Spelen! Maar net zo onmisbaar zijn al die scheidsrechters die zich gewoon wekelijks inzetten op de club. En niet te vergeten ouders die als begeleider de ontwikkeling van hockeytalent mogelijk maken.

Vind je fluiten leuk? Kijk dan wat bij jou past! Lees meer op onze website en/of neem contact op met onze arbitragecommissie!

6-1-2024 Algemeen nieuws

Er zijn nog geen reacties, plaats uw reactie hieronder

Reageer nu!
Wil je reageren op het nieuws ?